1. PERMO.PL
    2. >
    3. AKTYWNA MAMA

    AKTYWNA MAMA

    Permo Aktywna Mama.Powróć do formy z przed ciąży i ćwicz ze Swoim dzieckiem.Fitness, gimnastyka z dzieckiem.

    Zapraszam na zajęcia z cyklu Aktywna Mama są to specjalnie dobrane ćwiczenia wzmacniające wszystkie partie mięśni ciała dostosowane tak abyś mogła ćwiczyć z dzieckiem.

    Chcesz wrócić do formy po ciąży a nie masz z kim zostawić swojego maleństwa -ćwiczcie razem.
    Zapraszam na zajęcia mamy z dziećmi od 2 miesiąca życia. Zajęcia na terenie:

    Poznań, Luboń, Dąbrówka

    Dlaczego warto ćwiczyć po porodzie?

    Zalety aktywności fizycznej po porodzie:

    • wzmacnia zwiotczałe mięśnie brzucha i reszty ciała,
    • zapobiega obniżaniu miednicy i ścian pochwy,
    • zmniejsza ryzyko powstawania żylaków,
    • zapobiega nietrzymaniu moczu,
    • poprawia sprawność fizyczną i psychiczną.

    Spokojna, miła dla ucha muzyka oraz małe, kameralne grupy działają pozytywnie na dzieci. Maleństwa cały czas są z mamą ale przy okazji poznają świat i mają kontakt z rówieśnikami. Zajęcia kończą się relaksacją dla dzieci.
    Wiele młodych mam pragnie podjąć regularną aktywność fizyczną, często jednak zniechęcają się tłumacząc to brakiem czasu. Tymczasem ćwiczenia po ciąży są niezmiernie ważne dla organizmu kobiety, pozwalają wrócić do formy sprzed ciąży oraz odzyskać równowagę psychiczną.
    Coraz częściej mówi się o podjęciu działań po samym porodzie jeszcze w szpitalu. Nie chodzi oczywiście o aerobik w sali poporodowej lecz częste wstawanie z łóżka, opieka nad maleństwem czy świadome ruchy nogami podczas leżenia w łóżku. Proste ćwiczenia po fizjologicznym porodzie można podjąć już po 12 godzinach. Leżąc w łóżku poruszamy nogami, zginamy, prostujemy, kręcimy kółka stopą, odwodzimy do boku. Takie działania pozwolą przygotować się do aktywnego życia po wyjściu ze szpitala.

    Ćwiczenia poporodowe są dla kobiety bardzo ważne:

    • osuwają zmęczenie poporodowe
    • zapobiegają obniżaniu się ścian pochwy i miednicy
    • zapobiegają nietrzymaniu moczu i kłopotom z wypróżnianiem
    • przyspieszają proces obkurczania się miednicy
    • umożliwiają swobodne odpływanie odchodów z dróg rodnych
    • zmniejszają ryzyko powikłań zakrzepowo – zatorowych
    • poprawiają samopoczucie i podnosi sprawność psychofizyczną

    Powrót do domu to dla młodej mamy kolejne wyzwanie, trzeba na nowo poukładać sobie obowiązki domowe. Całodobowa opieka nad dzieckiem, karmienie piersią, nocne wstawanie to wszystko wpływa na utratę wagi po ciąży lecz tylko odpowiednia dieta i ruch dodadzą nam energii na kolejne dni. Zacznij od długich spacerów i prostych ćwiczeń w domu. Ćwiczenia po porodzie nie mogą być forsowne i długie, jeżeli czujesz ból lub duże zmęczenie przerwij gimnastykę. Każdego dnia wydłużaj program zajęć i dokładaj nowy element. Ważna jest tutaj samodyscyplina i motywacja. Mięśnie brzucha zaczynamy ćwiczyć po okresie połogu czyli po ok 6 tygodniach od porodu. W tym okresie następuje pełna odbudowa narządu rodnego i nie ma ryzyka powikłać związanych z gojeniem się ran poporodowych. Po porodach z cesarskim cięciem mięśnie brzucha można ćwiczyć po ok czterech miesiącach. Ważnym aspektem jest wzmocnienie mięśni kręgosłupa szczególnie w tym okresie da się we znaki ból krzyża. Dla ulżenia bólom pleców dobrze wykorzystać duże piłki do fitness. Siadanie na piłkach w czasie karmienia piersią, wykonywanie prostych ćwiczeń jak np. kręcenie kółek biodrami w prawo, lewo, tył i przód daje dużą ulgę. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest ćwiczenie z dzieckiem. Na zajęcia można się zapisać od drugiego miesiąca życia dziecka. Mama może swobodnie ćwiczyć z dzieckiem na rękach czy macie. Jest to świetne rozwiązanie dla zajętych mam i odskocznia od codziennych obowiązków. Dzieci również uczą się, że ta godzinka w ciągu dnia jest przeznaczona dla mamy, same zaś nawiązują pierwsze kontakty społeczne z innymi dziećmi na sali. Polecam ćwiczenia Pilatesowe które wzmocnią mięśnie ciała w szczególności grzbietu i brzucha a jednocześnie są bezpieczne dla twojego kręgosłupa i stawów. Takie zajęcia odbywają się przy łagodnej miłej dla ucha muzyce co jest ważne dla maluszków nam towarzyszących.

  • Aktywna Mama Poznań
  • Aktywna Mama Dąbrówka
  • Aktywna Mama Luboń
none